Wczytuję dane...
Producent: JMT

LTM-Line - oto nowa linia akumulatorów rozruchowych JMT w technologii
Li-Ion LiFePO4.

Znamy już dotychczasowe zalety akumulatorów litowo jonowych JMT. Są
nimi przede wszystkim niska waga, duże prądy rozruchu - często
większe od dedykowanych, możliwość montażu w dowolnej pozycji,
czy niski poziom samo-rozładowania. Do tego nie zawierają metali
ciężkich. Nowe modele LTM-Line oprócz tych typowych zalet,
posiadają wiele udoskonaleń i szereg dodatkowych zalet. Do produkcji
obudowy producent użył nylonu co sprawia, że obudowa jest
całkowicie wodoszczelna, a także odporna na wysoką temperaturę
czego efektem jest brak możliwości jej odkształcania się np w
okolicach rur wydechowych w sportowych motocyklach. Zaciski
przyłączeniowe tzw. terminale wykonano z mosiądzu dla poprawy
przewodności. Ulepszono działanie wewnętrznego systemu
kontrolującego poziom naładowania, zlicza on przepływający
ładunek, ilość ładowań i rozładowań, tak by wskaźnik LED na
pokrywie mógł dokładniej wskazywać użytkownikowi właściwy stan.
Wewnątrz obudowy zastosowano nowe balansery, które sterują prądami
wszystkich sekcji ogniw i kontrolują optymalne ładowanie lub
rozładowanie akumulatora jako całości. To pozwala na osiągnięcie
prądów rozruchu na poziomie 60x niż fizyczna pojemność (np 4Ah da
prąd 240A!), a także na szybki proces ładowania do 90% pojemności
w 6min, a także na szybkie oddanie dużego ładunku w bardzo krótkim
czasie w trakcie rozruchu. Płyty z fosforanu żelaza są naładowane
dodatnio, płyty z grafitu ujemnie. Z uwagi na zupełnie inne
napięcie nominalne takich ogniw, które jest na poziomie 3,2V,
napięcie wyjściowe jest wynikiem sumy 4 sekcji ogniw połączonych
szeregowo co daje 12,8V. Inaczej jest w przypadku akumulatorów Li-Ion
w branży elektronicznej gdzie napięcia są na poziomie 3,7V ale
prądy rozładowania na poziomie 0,5-2C. Jeszcze inaczej jest w
kwasowo ołowiowych, gdzie ogniwa mają po 2V jest ich 6 w szeregu co
wyjściowo daje 12V, a prądy rozładowania są na poziomie ok 10C.
Nie należy mylić zupełnie innych warunków pracy rozruchowych
akumulatorów Li-Ion, gdzie potrzebne jest oddanie dużej mocy w
krótkim czasie (prądy rozładowania 50C), z akumulatorami Li-Ion do
telefonów, laptopów, czy rowerów elektrycznych, gdzie potrzeba
wolnego, ale długiego oddawania energii.

UWAGI:
Należy stosować ładowarki obsługujące proces ładowania
akumulatorów typu LiFePO4. Maksymalne napięcie ładowania LiFePO4
nie może przekroczyć poziomu 14,9V! Jednak do prawidłowego
naładowania potrzebne jest przekroczenie napięcia 14,4V. Maksymalny
prąd ładowania to 5C czyli pięciokrotna wartość fizycznej
pojemności. Najlepsze efekty, oraz najdłuższą trwałość osiąga
się ładując mniejszymi prądami. Zalecany prąd: 0,5-5C. Ilość
cykli ładowań którą producent gwarantuje przy właściwym procesie
ładowania ładowarkami przeznaczonymi do tego typu ogniw to 2000
razy, co może przełożyć się na czas użytkowania do ok 4-8lat.
Wszystko zależy od warunków użytkowania. Jeśli wskaźnik wskazuje
1 diodę należy akumulator doładować, 2 diody wskazują gotowość
do rozruchu i częściowe rozładowanie, 3 diody świadczą o pełnym
naładowaniu.

Nowa linia akumulatorów JMT LTM-Line posiada specjalnie opracowany
związek fosforanu żelaza który nie wybucha przy przeładowaniu jak
podobne związki w akumulatorach innych producentów. Akumulatory
dostarczane od producenta są naładowane do około 70% - gdyż dla
tego typu ogniw są to najlepsze warunki do w przechowywania na
magazynach. W zestawie zawarto adaptery wysokości, by sprawnie
dopasować do danego motocykla. Dzięki temu jeden model akumulatora
JMT LTM-Line zastępuje wiele modeli tradycyjnych akumulatorów
kwasowych.

Napięcie: 12V
Pojemność: 4 Ah
Pojemność: 48 Wh
Rodzaj: Litowo-jonowy Bezobsługowy
Prąd rozruchu CCA deklarowany przez producenta: 240 A
Długość : 134 mm
Szerokość: 65 mm
Wysokość: 92 mm
Ciężar (z elektrolitem): 0.8 kg
Mocowanie przewodów: Od przodu Od dołu
Pozycja klemy dodatniej: Przód-lewa
Pozycja klemy ujemnej: Przód-prawa

Polecamy